Mueslirepen met gojibessen

Ik heb al een aantal keer mueslirepen gemaakt (echt super easy!) en steeds deed ik erin wat we thuis hadden liggen of waar ik zin in had. Deze keer gebruikte ik onder andere gojibessen, omdat ik hier afgelopen week natuurlijk een blog over geschreven heb.

~

Wat heb je nodig? (voor ongeveer 15 repen, een rechthoekige ovenschaal vol)

-               2 bananen

-               2 eetlepels citroensap

-               snufje kaneel

-               150 gram havermout

-               40 gram cashewnoten

-               paar macadamianoten

-               30 gram cranberries

-               20 gram gojibessen

-               schepje cacaonibs

-               kneep honing

 

Hoe maak je het? 

Verwarm de oven vast voor op 180 graden, zodat de repen er meteen in kunnen zodra je klaar bent.

 

Nu gaan we de repen maken: doe als eerste de bananen, citroensap en kaneel in de keukenmachine en laat deze heel even draaien. Daarna doe je de cranberries, gojibessen, cacao nibs en de honing (naar smaak) erbij en zet je de machine weer even aan. De cashewnoten en macadamianoten doe ik er als laatste nog bij en laat ik heel even meedraaien. Op deze manier worden de noten niet heel fijn gemalen en proef je ze nog goed als je de repen eet! Als laatste schep je de havermout met een lepel door het mengsel.

 

Bekleed de ovenschaal met bakpapier zodat je de koek straks makkelijk uit de schaal kunt halen. Schep nu het mengsel in de schaal en maak het plat met de bolle kant van de lepel. Verdeel het mengsel goed zodat de repen ongeveer even dik zijn als je ze straks snijdt. Laat de repen ongeveer 30 minuten in de oven staan, als de bovenkant bruin is dan is het goed. Ik draai de plak koek meestal nog eventjes om en zet deze dan terug in de oven zodat de onderkant ook nog wat bruiner kan worden. Dit doe ik voor meestal 10 tot 15 minuten. Vervolgens haal je de schaal weer uit de oven en laat je de plak koek een beetje afkoelen. Daarna kun je de koek in repen snijden, snijd ze zo groot als je zelf lekker vindt!

 

Mmm, smullen maar! Je kunt ze warm eten, maar als je het lekkerder vindt om ze koud te eten laat ze dan even afkoelen.

~

 

Ik gebruikte voor deze repen bovenstaande ingrediënten, maar varieer hier gewoon mee en gebruik wat je lekker vindt! Je kunt ook de hoeveelheid aanpassen, het is maar net wat je lekker vindt ;-)

 

Volgende week zijn we er weer met de healthy berry mix: een combinatie van moerbeibessen, incabessen, gojibessen en cranberries.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden